سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علوم شیمی

هنگامی که بین دو سر مثبت و منفی یک باتری اتصال برقرار می شود ، جریان الکتریکی ایجاد می شود . در این هنگام با جریان الکترون ها یک واکنش شیمیایی آغاز می شود .

کاهش دمای باتری از سرعت انجام این واکنش شیمیایی می کاهد و در نتیجه جریان الکتریکی کمتری نسبت به دماهای بالاتر ایجاد می شود .



رفته رفته برای یک باتری زمانی فرا می رسد که دیگر نمی تواند جریان الکتریکی مورد نیاز را فراهم کند . در این حال اگر باتری گرم شود ، باز هم می تواند جریان طبیعی ایجاد کند . یکی از روش های برطرف کردن این مشکل ، ساختن باتری هایی است که پیش از استفاده ، گرم می شوند . گرم کردن باتری ها (پیش گرمایش) ، پدیده ای نادر و غیر عادی نیست . اگر از یک باتری برای تأمین جریان مورد نیاز یک کویل گرم کننده در همان باتری استفاده شود ، می توان یک باتری همیشه گرم به دست آورد . اگر چه گرم کردن باتری ها پیش از گرم کردن منطقی به نظر می رسد ، اما منحنی تخلیه برای بیشتر باتری ها ، بیش از دما به طراحی و شیمی باتری بستگی دارد . یعنی اگر شدت جریان مصرفی یک دستگاه نسبت به توان کل باتری کم باشد ، می توان اثر دما را نادیده گرفت .                                                                                            

از سوی دیگر ، اگر از یک باتری استفاده نشود نیز در اثر نشت مواد به بیرون آن ، باتری به تدریج بار خود را از دست می دهد . این واکنش نیز وابسته به دما است ، به طوری که اگر باتری ها در دمای پایین نگهداری شوند ، با سرعت کمتری بار خود را از دست می دهند . برای نمونه ، باتری های قابل شارژ معمولی ، در دمای اتاق ، خود به خود پس از دو هفته تخلیه می شوند . در حالی که در یخچال ، دست کمیک ماه طول می کشد تا بار خود را از دست بدهند.


ارسال شده در توسط محمد مهدی