سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علوم شیمی

توسعه فناوری خودروهای هیدروژنی

شرکت خودروسازی هوندای ژاپن روز پنج شنبه اعلام کرد: با گروه خودروسازی جنرال موتورز و شرکت «بی ام و» در خصوص توسعه فناوری برای خودروهای باطری سوختی و خودروهای هیدروژنی همکاری می کند.
سخنگوی این شرکت با انتشار بیانیه ای گفت: بخشی از این همکاری مشترک، استاندارد ساختن دو سیستم موجود برای ساخت مخزن های هیدروژن مایع است.
اوشیما افزود: این صرفاً بخشی از تحقیقات جامع ما در خصوص سیستم فراهم ساختن هیدروژن است.
این حرکت شرکت هوندا و دو شرکت جنرال موتورز آمریکا و شرکت «بی ام و» آلمان ضمن وجود نگرش موجود میان خودروسازان معتبر جهانی به خودروهای هیدروژنی به عنوان نسل آینده خودرو، می تواند انگیزه را برای سایر شرکت های خودروسازی در این زمینه فراهم سازد.
در باطری سوختی از طریق واکنشی که میان هیدروژن و اکسیژن صورت می گیرد الکتریسیته تولید می شود بدون آن که سبب ایجاد گاز اکسید کربن که عاملی مهم در گرمایش جهان است، شود.
باطری سوختی را می توان برای حرکت خودروها و نیز برای رایانه های شخصی، تلفن های همراه و روشنایی منازل مورد استفاده قرار داد.
اما توسعه باطری سوختی نیازمند دانش بالا و نیز اختصاص منابع مالی زیاد است، زیرا فن آوریهای جدید بایستی برای ذخیره هیدروژن در رسیدن به تولید مؤثر برق توسعه یابند.
یکی از مشکلات کنونی در ساخت این گونه باطری ها، ذخیره کردن کافی و بی خطر هیدروژن در داخل آنهاست.


همشهری آنلاین

ارسال شده در توسط محمد مهدی