سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علوم شیمی

شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو، برای افزایش دانش و مهارت تکنیسین‌های آزمایشگاه‌های عضو، کارگاه‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای تجهیزات مختلف آزمایشگاهی برگزار می‌کند.


کارشناس شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: کارگاه آموزشی ”تکنولوژی نانو در کروماتوگرافی مایع و اسپکترومتری جرمی“ با حضور کارشناسان و متخصصین شبکه آزمایشگاهی در روزهای 13 و 14 آبان سال جاری برگزار خواهد شد.
"مجتبی نسب" گفت: در این کارگاه روش‌های جدید طیف سنجی جرمی و روش‌های LC-MS و Imaging MS و کاربرد آنها در فناوری نانو، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
نسب گفت: یکی از دو مدرس این دوره از خارج کشور دعوت شده است و شیوه‌های جدید کار با این تجهیزات ارائه خواهد شد.
وی افزود : همچنین، کارگاه آموزشی ”کاربرد میکرسکوپ الکترونی روبشی (SEM) در تصویر برداری از نانو ذرات و پوشش های ریز ساختار“ نیز با دعوت از اساتید داخلی، نیمه اول آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد که برنامه ریزی اولیه این کارگاه نیز انجام شده است.
کارشناس شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو گفت: این کارگاه ها براساس اعلام نیاز مجموعه‌ها و یا براساس نیازسنجی کارشناسان شبکه به منظور افزایش اطلاعات تخصصی دستگاهی و آشنا شدن متخصصان با فناوری های روز دنیا برگزار می‌شوند.
نسب گفت: انتخاب اساتید دوره‌ها نیز با توجه به سابقه علمی و عملی آنها از داخل و یا خارج کشور صورت می‌گیرد.
نسب افزود: برگزاری دوره‌ها معمولا با همکاری یک یا چند مرکز از مجموعه‌های عضو شبکه انجام می‌شود.
وی گفت: به منظور استفاده بهتر شرکت کنندگان از مطالب آموزشی دوره، مطالب مورد ارائه، قبل از برگزاری کارگاه از اساتید دریافت شده و تکثیر می‌گردد و دراختیار شرکت کنندگان قرارداده می‌شود تا با مطالعه قبلی و طرح سوالات احتمالی، امکان بیشترین استفاده از این فرصت فراهم شود.
کارشناس شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو افزود: شبکه با دعوت از کارشناسان مجرب، تعمیر کاران دستگاه ها و تکنیسین‌های دستگاه های مرتبط با هر دوره آموزشی برای شرکت در کارگاه، فرصتی را برای تبادل اطلاعات بین آزمایشگاه های عضو فراهم می‌آورد تا در کنار مطالب جدید ارائه شده توسط مدرس دوره، تجربیات افراد نیز به یکدیگر منتقل شود.
نسب گفت: با برگزاری این کارگاه ها امکان آشنایی تکنیسین‌ها، کارشناسان و تعمیرکاران با یکدیگر فراهم می شود.
وی افزود: افزایش ارتباط‌های شبکه‌ای و به اشتراک گذاشتن اطلاعات تخصصی و تجربیات آزمایشگاههای عضو شبکه، از اهداف اصلی شبکه آزمایشگاهی است.
نسب گفت: در برگزاری دوره‌های آموزشی اولویت با تکنیسین‌های دستگاههای عضو شبکه و تعمیرکاران و متخصصین همکار شبکه است و در صورت امکان، از عموم کارشناسان علاقمند ثبت نام به عمل می‌آید.

ارسال شده در توسط محمد مهدی